BÉATRICE DE LARRAGOITI

Soprano

À propos  Agenda  Media  Presse







| beatricedelarragoiti@gmail.com
  gothicopera.co.uk



| Télécharger CV : ︎
  Biographies : ︎








“Such a particular, dense and dark voice”
« Une voix si particulière, dense, sombre »

            Le Temps Tunisie



“The soprano Béatrice de Larragoïti was sensitive,
authentic and sensual”
« La soprano Béatrice de Larragoïti était subtile,
authentique et sensuelle »

            Operaportal



“A considerable resonance in the lower register”
« Une résonance considérable dans le registre grave »


             Seen and Heard International



“Her singing of Ottavia’s (...) "Addio Roma",
was a departure from the norm”
« Son interprétation de l’air d’Ottavia
“Addio Roma” s’éloignait de la norme »

             Early Music Today






︎




                                       
BIOGRAPHIE 



Béatrice de Larragoïti, soprano franco-brésilienne, s’est produite sur de nombreuses scènes, festivals et compagnies en Europe, en Amérique et au Royaume-Uni, parmi lesquels le Carnegie Hall, le Wigmore Hall, le Grimeborn Festival, le Festival Oxford Lieder, English Touring Opera, Saint-Martin-in-the-Fields, Opéra de Baugé et Lyrique-en-Mer.

Parmi ses rôles marquants: Micaëla (Carmen), Lidoine (Dialogues des Carmélites), Ariane (Ariane et Barbe-Bleue), Didon (Didon et Enée), Donna Elvira (Don Giovanni), Miss Jessel (The Turn of the Screw), Diana (La Calisto, Cavalli), Ottavia (L’Incoronazione di Poppea), Ketty (Passionnément, Messager) et María (María de Buenos-Aires, Piazzolla). Béatrice a créé les rôles de Winnie dans Banished de Stephen McNeff (Blackheath Halls) et de Sarah dans Radium de Georgina Bowden (King’s Place). Elle a travaillé longuement auprès des pianistes de renommée internationale Eugene Asti et Karl Lutchmayer, et en tant qu'artiste invitée, a donné des récitals au Carnegie Hall, au Silesian Beethoven Festival (Pologne), au Festival International de Hammamet (Tunisie), et à Bangalore (Inde) pour un récital hommage au centenaire de la naissance du Maharajah de Mysore.

Béatrice obtient un Master of Music ainsi qu’un Postgraduate Artist Diploma avec distinction au Trinity Laban Conservatoire de Londres. Elle est également diplômée en Histoire de l’Art de l’université de Paris-IV-Sorbonne et de l’Ecole du Louvre. 

Tenant particulièrement à relier ses deux principaux champs d’intérêt, Béatrice conçoit des performances itinérantes et thématiques pour la Monnaie de Paris, ainsi que des récitals gothiques aux chandelles pour le London Month of the Dead Festival. Elle a également fait partie de performances avec L'Œil écoute, un collectif vocal réuni par Celia Stroom sous le label berlinois Kunstwollen, qui crée des expositions immersives.

Béatrice est le directeur artistique et la co-fondatrice de Gothic Opera, une compagnie créée en 2019 (soutenue par le Fenton Arts Trust) qui produit chaque Halloween dans des lieux mystérieux de Londres des performances d’opéras dont les intrigues puisent dans la fiction gothique. En 2019, elle était Janthe dans Der Vampyr de Marschner, en octobre 2020, elle sera Agnès dans La Nonne sanglante de Gounod au Hoxton Hall, et en janvier 2021, l’une des anciennes femmes de Barbe-Bleue dans un nouvel arrangement du Château de Barbe-Bleue de Bartók par Leon Haxby.

Parmi ses autres engagements en 2020-21 : Fé-Ni-Hante dans Ba-Ta-Clan d’Offenbach aux Folies Angevines, Sœur Opportune dans Les Mousquetaires au couvent avec le Renouveau lyrique, et le soprano solo 2 dans Athalie de Mendelssohn à l’Oratoire du Louvre. 









BIOGRAPHY

Shaping a distinctive career driven by a versatile artistry and wide-ranging interests, French- Brazilian soprano Béatrice de Larragoïti has performed on various stages, festivals and companies across Europe, America and the U.K., including Carnegie Hall, the Wigmore Hall, English Touring Opera, Grimeborn Festival, Oxford Lieder Festival, Lyrique-en-Mer and Opera de Baugé.

Major opera roles include Micaëla Carmen, Lidoine Dialogues des Carmélites, Ariane Ariane et Barbe-Bleue, Dido Dido and Aeneas, Donna Elvira Don Giovanni, Miss Jessel The Turn of the Screw, Diana La Calisto, Ottavia L’Incoronazione di Poppea, Ketty Passionnément (Messager), María María de Buenos-Aires (Piazzolla). Béatrice premiered the roles of Winnie in Stephen McNeff’s Banished (Blackheath Halls)and Sarah in Georgina Bowden’s Radium (King’s Place). She has worked extensively with internationally renowned pianists Eugene Asti and Karl Lutchmayer, and as a guest recitalist, she has performed at the Carnegie Hall, the Silesian Beethoven Festival (Poland), the Festival International de Hammamet (Tunisia) and in Bangalore (India) for a tribute recital on the birth centenary of the Maharaja Jayachamaraja Wadiyar of Mysore.

Béatrice graduated from the Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance with a Master of Music and a Postgraduate Artist Diploma with distinction. She also holds degrees in Art History from the Sorbonne University and the Ecole du Louvre.
She particularly enjoys connecting her two main fields of interest, music and art history, and devises thematic roaming performances for the Monnaie de Paris, as well as candlelit gothic concerts for the Month of the Dead Festival, curated by A Curious Invitation and Antique Beat. She has also performed with L'Œil écoute, a vocal collective created by Celia Stroom based in Berlin which performs immersive exhibitions.

Béatrice is the artistic director and cofounder of Gothic Opera, a company founded in 2019 (supported by the Fenton Arts Trust) that curates every Halloween mysterious performances of rarely performed works based upon gothic fiction. She was Janthe in Marschner’s Der Vampyr in 2019, and will be Agnès in Gounod’s La Nonne sanglante at the Hoxton Hall in October 2020, as well as one of the Wives in a new arrangement by Leon Haxby of Bartók’s Bluebeard’s Castle in January 2021.

Amongst her other engagements in 2020 : Fé-Ni-Hante in Offenbach’s Ba-Ta-Clan at the Folies Angevines in Angers, Sœur Opportune in Varney’s Les Mousquetaires au couvent with Le Renouveau lyrique, and soprano solo 2 in Mendelssohn’s Athalie at the Oratoire du Louvre. —

︎



 © 2020 — Designed by SeeYüceSoon — Credit photo : Capucine de Chocqueuse